Czym wyróżnia się dobra agencja SEO?

Wybór agencji SEO potrafi niekiedy być bardzo trudny. Osoby, które nie są obeznane w temacie często mają problem z podjęciem decyzji, komu powierzyć pozycjonowanie witryny. Tymczasem warto pamiętać o tym, jak ważna jest optymalizacja w kontekście budowania popularności serwisu. SEO skupia się głównie na tym, aby poprawić pozycję strony w wyszukiwarkach internetowych. Na co powinniśmy zwrócić uwagę, kiedy poszukujemy agencji do obsługi tego rodzaju działań?

Budżet kampanii

Aspekt finansowy w dużej mierze jest zależny od tego, jakim budżetem dysponujemy. Warto pomyśleć o tym, aby wybrana przez nas firma pozycjonująca miała doświadczenie w obsłudze działań o takich nakładach pieniężnych, jakie jesteśmy w stanie zapewnić. Jeżeli mamy do dyspozycji pokaźną ilość środków, powinniśmy rozejrzeć się za podmiotami, które realizują kampanie w podobnym pułapie finansowym.

Natomiast jeśli nasz budżet jest ograniczony, można postawić na mniejsze firmy lub na ekonomiczne rozwiązania dostępne w sektorze większych przedsiębiorstw. Kwestie budżetu są również zależne od rodzaju i intensyfikacji działań, które chcemy zlecić, dlatego trzeba na początku dokładnie przemyśleć strategię i oczekiwania.

Możliwości przeprowadzenia audytu

Dobrze również, gdy agencja SEO oferuje usługę przeprowadzenia audytu pod kątem pozycjonowania. Analiza niepowodzeń i niedoskonałości może być bardzo pomocna na przyszłość, zaś obserwacja skutecznych działań nieraz nakierowuje na kontynuowanie i ulepszanie aktualnej strategii. Warto rozejrzeć się za rozwiązaniami, które nie angażują zbytnio strefy ekonomicznej.

Na przykład Grupa iCEA ma w swojej ofercie kompleksowe i darmowe audyty, które mogą okazać się bardzo pożyteczne, kiedy rozpoczynamy pracę nad optymalizacją strony. Oprócz tego wspomniana firma może wykonać odpłatny audyt zarówno pod kątem SEO, jak i biznesowym, w odniesieniu do naszej działalności.

Komunikacja i raportowanie

Dobry kontakt również jest bardzo ważny, kiedy w grę wchodzi optymalizacja strony. Warto współpracować z osobami, z którymi łatwo się porozumieć. Przy pozycjonowaniu przyświeca nam wspólny cel, czyli poprawienie pozycji w wynikach wyszukiwania. Aspekt komunikacyjny odgrywa tutaj istotną rolę, ponieważ właściciel witryny z pewnością chciałby być informowany o tym, co dzieje się w ramach dotyczącej go kampanii.

 

 

Powinniśmy zatem zwracać uwagę na praktyki dotyczące raportowania wykonanych działań, a także przejrzystość współpracy. W biznesie i przy projektach wszystko powinno być jasne dla każdej ze stron, dlatego my również powinniśmy jasno przekazywać nasze oczekiwania i uwagi.

Efektywność

Kwestia zbadania efektywności przeprowadzanych przez agencję działań może być problematyczna, jeśli nie mamy doświadczenia w wyszukiwaniu i sprawdzaniu tego rodzaju informacji. Pomocne mogą jednak okazać się opinie, a także – jeśli są dostępne – dane odnośnie innych klientów konkretnych podmiotów. Z ich wykorzystaniem można spróbować zobaczyć, na jakich pozycjach są poszczególne witryny, które współpracowały z agencją, której zaangażowanie do naszej kampanii rozważamy. Pozycjonowanie jest często długotrwałe i wcale nie jest działaniem banalnym, dlatego trzeba uzbroić się w cierpliwość.

Rodzaj przeprowadzanych działań

Dobrze też zwrócić uwagę na spektrum działania poszczególnych agencji. Nasz wybór zależy głównie od tego, nad czym my sami chcielibyśmy popracować. Warto mieć jednak na względzie rozróżnienie pomiędzy optymalizacją zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich obejmuje zdobywanie odnośników do naszej strony z innych witryn. Można to robić chociażby poprzez link-building, artykuły sponsorowane, czy innego rodzaju wpisy ukierunkowane właśnie na taki cel.

Druga zaś zajmuje się treściami publikowanymi bezpośrednio na naszej stronie. To, co wstawiamy, jako opis firmy, kategorii, czy produktów, prowadzone blogi lub zakładki z aktualnościami z punktu widzenia pozycjonowania również powinno zawierać odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Natomiast zarówno teksty zewnętrzne, jak i wewnętrzne muszą cechować się poprawnością językową, a także wartościową treścią.

Warto rozważyć zaangażowanie podmiotu takiego, jak Grupa iCEA, gdyż obsługuje ona kampanie SEO o budżetach, które mogą sięgać nawet ponad miliona złotych w skali roku. Ponadto oferuje usługi przeprowadzania audytów, raportuje wykonane zadania, a także skupia się na efektywności i rozwoju firm klientów. Współpraca w tym zakresie jest transparentna i może przynieść naprawdę pozytywne rezultaty.

Wybór agencji SEO nie należy do łatwych, jednak podjęcie decyzji powinna poprzedzać rzetelna i dokładna analiza rynku oraz naszych potrzeb. Optymalizacja strony może przebiegać różnorodnie pod względem formy prowadzonych działań i ich intensywności. Ważne jest z pewnością ukierunkowanie na cel, który powinno się z góry określić, a później jedynie dobrać do niego odpowiednie środki. Dlatego właśnie zanim dokonamy wyboru, zastanówmy się dobrze, na jakie efekty jesteśmy nastawieni i w jaki sposób chcielibyśmy je osiągnąć.

Dodaj komentarz

dziewiętnaście + 6 =