Liczy się pierwsze wrażenie
Strona internetowa to twarz firmy. Jest to pierwsze wrażenie, jakie odwiedzający mają na temat Twojej firmy i może być również ostatnim wrażeniem, jeśli nie jest ona dobrze zoptymalizowana. Pozycjonowanie i optymalizacja to dwa ważne aspekty działań SEO. W tym artykule skupimy się na pozycjonowaniu, które obejmuje badanie słów kluczowych, SEO on-site i SEO off-site również. Obejmie optymalizację zewnętrzną, taką jak budowanie linków, marketing treści, czy marketing w mediach społecznościowych.
Pozycjonowanie witryny w celu uzyskania najlepszych wyników SEO od początku do końca
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest ważną częścią obecności w sieci. SEO to proces poprawiania widoczności Twojej witryny w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu Twoja witryna pojawia się na górze wyników wyszukiwania lub w jej pobliżu. Oto kilka elementów, których zastosowanie sprawi, że pozycjonowanie i optymalizacja naszej witryny, z pewnością będą na bardzo wysokim poziomie:
- Upewnij się, że masz dobrą strategię badania słów kluczowych.
- Upewnij się, że masz silną strategię content marketingową.
- Upewnij się, że Twoja witryna wczytuje się szybko i zapewnia dobre wrażenia użytkowników.
- Upewnij się, że tytuły stron i metaopisy są jasne i łatwe do odczytania.
- Upewnij się, że wszystkie frazy kluczowe i wyszukiwane hasła są użyte w tekście Twojej witryny.
- Upewnij się, że jest mapa z lokalizacją Twojej firmy.
- Unikaj umieszczania zbyt wielu linków wychodzących na każdej stronie.
- Upewnij się, że masz witrynę zoptymalizowaną pod kątem urządzeń mobilnych.
- Ważne są linki przychodzące ze stron internetowych z autorytatywnym autorytetem.
- Upewnij się, że masz witrynę zoptymalizowaną pod kątem sieci Web 2.0.
Czynniki wpływające na ranking, a pozostające w cieniu
Pozycjonowanie i optymalizacja wcale nie są proste, zważywszy na fakt, że są czynniki rankingowe, które stanowią klucz do sukcesu, a z ich istnienia zdaje sobie sprawę niewiele osób. Co gorsza, jest ich naprawdę wiele, w tym i takie, których wpływ jest diametralny na pozycję. Najprawdopodobniej należeć będą do nich:
- Domain age (wiek domeny)
- Współczynnik klikalności (CTR)
- SEO
- Social Media Marketing
- Domain Authority (DA)
Na przykład, powyższy czynnik jest miarą tego, jak dobrze witryna zajmuje pozycję w wyszukiwarkach, takich jak Google i Bing. DA jest obliczana w procentach i mówi Ci, jak silna jest strona https://boo.pl/pozycjonowanie-sklepow/ w stosunku do innych stron internetowych. Na przykład, jeśli Twoja witryna ma DA 50, a witryna konkurencji ma DA 30, Twoja witryna jest dwa razy ważniejsza.
Dobra strategia strony internetowej, co powinna zawierać?
Strategia treści internetowych jest ważną częścią witryny internetowej, z pewnością wymagają jej właściwe pozycjonowanie i optymalizacja witryny. Podczas pisania strategii dotyczącej treści witryny ważne jest, aby zrozumieć odbiorców, do których chcesz dotrzeć. Dobra strategia treści witryny powinna obejmować:
- Jasne zrozumienie odbiorców i ich potrzeb
- Zrozumienie tego, co reprezentuje Twoja marka
- Jasne zrozumienie, jakie są Twoje cele dla strony internetowej
- Analizę Twojego rynku docelowego
- Analiza treści, które są już obecne na stronie
- Proces aktualizacji istniejących treści
- Proces tworzenia nowej treści i harmonogram jej publikacji