Profesjonalne pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach to kluczowy element każdej kampanii marketingowej. Przed rozpoczęciem działań w zakresie e-reklamy warto jednak będzie poznać kilka najważniejszych informacji dotyczących pozycjonowania oraz roli, jaką czynnik ten może spełniać w procesie promocji marki.
Pozycjonowanie stron to inaczej szereg działań, których celem jest uzyskanie przez witrynę jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie zawsze musi zostać poprzedzone doborem fraz kluczowych. Frazy te stanowią rodzaj „zapytania”, które klienci wpisują w wyszukiwarkach. Takim zapytaniem może być np. fraza „buty sportowe do biegania”. W przypadku więc przykładowo sklepu online oferującego asortyment między innymi właśnie z tej dziedziny, celem działań działań w zakresie pozycjonowania będzie sytuacja, w której po wpisaniu przez użytkownika danego zapytania witryna wyświetla się możliwie jak najwyżej.
Dlaczego jednak pozycjonowanie jest tak ważne? Rozmaite badania dowodzą, że ogromna większość użytkowników sprawdza wyłącznie pierwszą stronę wyników wyszukiwania na daną frazę, czyli tzw. TOP10 dla danej wyszukiwarki. Oznacza to po prostu tyle, że obecność witryny w 2 lub 3 dziesiątce będzie najpewniej oznaczać o wiele mniejszy ruch na stronie, a tym samym także mniejszą konwersję. Więcej ciekawych i szczegółowych informacji na temat roli pozycjonowania, osoby zainteresowane znajdą pod adresem https://avangardo.pl/rozwiazania/seo-pozycjonowanie-marketing/.
Była już mowa o tym, że pozycjonowanie z konieczności wymaga doboru fraz kluczowych. Innymi słowy, kampania SEO musi jak najbardziej precyzyjnie odpowiadać na zapytania, które potencjalni klienci zadają poprzez wyszukiwarki. W tym celu niezbędne jest jednak korzystanie z różnego rodzaju fraz kluczowych. Przeważnie podstawę działań SEO stanowią fraz proste. Generują one spory ruch oraz znacząco zwiększają widoczność witryny, jednak nie mogą być jedynym elementem działań pozycjonerskich.
Aby strona naprawdę precyzyjnie odpowiadała na zapytania ze strony użytkowników, konieczne będzie również tzw. pozycjonowanie na długi ogon. Frazy typu long tail to inaczej dłuższe, bardziej szczegółowe zbitki słów, które precyzyjnie określają dany produkt lub usługę. W przypadku niektórych branż wysoką efektywnością zapewnia także korzystanie z fraz brandowych, które stanowią odmianę fraz typu long tail. Fraza brandowa, jak sama nazwa wskazuje, będzie odnosić się do produktu lub usługi danej marki lub wręcz np. do określonego modelu butów, koszuli czy innego rodzaju produktu.