Organizowanie branżowych szkoleń stało się praktyką powszechną. Przeprowadzanie konferencji, zapraszanie znanym osób z danego sektora i organizowanie merytorycznych wykładów podnosi prestiż firm, które biorą udział w tych wydarzeniach. Jednakże, aby można było mówić o udanym szkoleniu, w pierwszej kolejności trzeba zadbać o jego prawidłowy przebieg. To z kolei stanowi nie lada wyzwanie dla organizatorów.
Najbardziej prestiżowe konferencje w Poznaniu oraz innych miastach w Polsce odbywają się w luksusowych ośrodkach lub hotelach. Organizatorzy stawiają na współpracę z cenionymi lokalami, ponieważ pracujące tam osoby nieustannie dbają o powodzenie szkolenia. Każde ze szkoleń składa się z jasno określonych punktów przebiegu – jedzenie uroczystych posiłków, konferencja lub wykład w przestronnej sali, a także nocleg.
O udanym szkoleniu można mówić wtedy, gdy każdy z etapów przebiegnie bezproblemowo, to znaczy, że goście nie będą mieli problemu z dostaniem się do swoich pokojów, czy do sali konferencyjnej. Z uwagi na udogodnienia oferowane przez hotele to właśnie tam organizowane są branżowe konferencje.
Przewaga hoteli nad innymi ośrodkami w czasie organizowania konferencji wynika przede wszystkim z ich kompleksowości. W jednym miejscu osoby odbywające szkolenie mają dostęp do wydzielonej jadalni, sypialni, a także wyposażonej sali konferencyjnej. To obsługa placówki dba o przygotowanie cateringu oraz pokojów dla gości, przez co organizujący je podmiot nie musi nieustannie czuwać nad powodzeniem wydarzenia.
Ma to ogromne znaczenie zwłaszcza, gdy chodzi o konferencje skupiające nawet setki osób – wówczas nie ma miejsca na pomyłki i niedociągnięcia. Większość hoteli w dużych miastach ma w swojej ofercie specjalną propozycję dla firm, przez co popularność organizowania konferencji właśnie w tych placówkach stale wzrasta. W momencie, gdy konferencja przebiegła płynnie, a zaproszeni uczestnicy nie mieli problemów z odnalezieniem się w planie dnia, można mówić o udanym szkoleniu.