Outsourcing polega na zlecaniu pewnych zadań zewnętrznym podmiotom. Jest to rozwiązanie wykorzystywane przez coraz więcej przedsiębiorstw, także tych małych, ponieważ w bardzo wielu przypadkach skorzystanie z usług firmy zewnętrznej jest zdecydowanie korzystniejsze finansowo niż zatrudnianie nowych pracowników. Z racji popularności outsourcingu warto poznać także inne korzyści płynące z niego.
Korzystanie z outsourcingu pozwala przede wszystkim skupić się na celach i zadaniach, które są najistotniejsze dla przedsiębiorstwa. Dzięki temu można znacząco zredukować koszty oraz pozwala poświęcić cenny czas na rozwijanie firmy. W tym czasie zewnętrzni eksperci zajmą się pewnymi obszarami, z którymi przedsiębiorca lub jego pracownicy mogliby sobie nie poradzić. Outsourcing może obejmować wiele obszarów, od prostych i nieskomplikowanych projektów aż po bardzo rozbudowane procesy biznesowe, które wpływają na ogólną kondycję firmy. Wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z zewnętrznych firm świadczących usługi księgowe, szkoleniowe, zajmujące się obsługą klienta lub prowadzeniem audytów. Bardzo popularny jest także outsourcing zespołów IT, które składają się z doświadczonych fachowców posiadających niezbędną wiedzę oraz doświadczenie. Taka współpraca może obejmować konkretny zakres czasu lub zakończyć się po wykonanym projekcie. Decydując się na takie rozwiązanie przedsiębiorca ma pewność, że zlecone zadania zostaną wykonane na najwyższym poziomie.