Dla wielu osób kupowanie w Internecie najprzyjemniejsze jest wówczas, gdy za zamówione produkty zapłacić trzeba znacznie mniej, niż w sklepach stacjonarnych. Sprzedawcy z sieci doskonale zdają sobie z tego sprawę. Właśnie dlatego proponują nabywcom kody rabatowe i inne formy promocji, zachęcające do natychmiastowych zamówień. Jakimi środkami posługują się sklepy internetowe, by popchnąć nabywców do zakupów?
Jednym z popularniejszych sposobów na przyciągnięcie klientów jest organizowanie wyprzedaży. Nawet kilkadziesiąt procent rabatu zyskać można przy okazji promocji przedświątecznych, czy weekendowych. Niezmiernie popularne wśród osób prowadzących sklepy internetowe jest także organizowanie akcji „kup dwa produkty, zapłać za jeden”. Tego typu promocje stosowane są w niemal każdej branży, a im więcej produktów w koszyku, tym więcej można zaoszczędzić. To jednak nie wszystko, czego próbują sprzedawcy.
Innym sposobem zachęcania nabywców do zakupów w danym sklepie są specjalne kody obniżające pierwotną cenę produktów. Zwykle znaleźć je można na stronach internetowych sprzedawców, bądź na zewnętrznych platformach www. Na przykład pod adresem https://duzerabaty.pl/marka/kody-rabatowe-zalando znaleźć można kody obniżające ceny w sklepie odzieżowym. Jak skorzystać z promocji? To proste! Podczas kompletowania koszyka wystarczy wpisać uzyskany kod promocyjny w specjalnej rubryce, a system informatyczny sam obniży cenę o daną wartość procentową.