Wystrój biura dla właściciela firmy może być sprawą drugorzędną, jest on skupiony na jej prowadzeniu i pilnowaniu aby przynosiła zysk. W całym korowodzie codziennych obowiązków związanych z działalnością gospodarczą sprawa estetyki potrafi zejść na drugi plan. Nie ma co do tego wątpliwości, biuro ma służyć do sprawnej obsługi klientów, powinno zajmować się sprawami administracyjnymi, jego wystrój to sprawa drugorzędna. Lecz czy na pewno? Jeżeli potencjalny klient przychodzi do biura, które nie tyle urąga standardom estetycznym, co jest pozbawione wszelkiej estetyki, to co pomyśli o samej firmie i jej właścicielu? Stwierdzi – skoro nie dba o wystrój swojego biura, to czy aby na pewno zadba o mnie? Owszem, można powiedzieć, że dla klienta nie ma to znaczenia, liczy się dla niego wykonana usługa, czy też sprzedany towar. Może się jednak zdarzyć, że klient się zniechęci widząc nasze zapuszczone biuro, sądząc że nie traktujemy go poważnie.
Jeżeli spojrzymy na nasze biuro i stwierdzimy że jego wystrój pozostawia wiele do życzenia. Spójrzmy na to co nie pasuje do stylu, usuńmy z widocznej przestrzeni wszelkie kartony, czy inne niepotrzebne rzeczy które zagracają – po to właśnie są schowki czy składziki. Uprzątnijmy niepotrzebne sprzęty, poustawiajmy je na regałach. Na biurkach nie nie piętrzą się stosy papierów i segregatorów – ich miejsce jest również na regałach czy w szafkach. Jeżeli w naszym biurze znajdują się rośliny, sprawdźmy czy aby nie uschły, jeżeli są nie do odratowania – wymieńmy je na nowe. Gdy w biurze brak roślin – może warto się zastanowić nad ustawieniu paru w najbardziej widocznych miejscach? Rośliny nadadzą przestrzeni biurowej spokojnego tonu, prostym nakładem środków uzyskamy bardzo estetyczny wygląd. Spójrzmy również na nasz gabinet – czy tam również wszystko jest w porządku. Niech klient, pracownik już zatrudniony, czy też potencjalny nie siedzi na jakimś przypadkowym krześle. Warto do gabinetu wstawić choćby prostą kanapę, choćby jedną z takich które możemy znaleźć na stronie https://www.brylaplus.pl/kategoria-produktu/soft-seating/kanapy/. Mała i estetyczna, lecz funkcjonalna kanapa nada naszemu gabinetowi odpowiedniego sznytu i sprawi, że potencjalny klient będzie nas traktować poważnie.
Zastanówmy sobie też, jakim miejscem nasze biuro jest dla pracujących w nim ludzi. Pracownik znajdujący się w gustownie zaaranżowanej przestrzeni, będzie miał większą chęć do pracy, niż wtedy gdy jego wzrok będzie musiał spoczywać na bałaganie, czy nieudekorowanym miejscu, pozbawionym choćby śladów estetyki. Spójrzmy przy czym siedzą nasi pracownicy, niech to nie będą jakieś przypadkowe biurka wygrzebane z najdalszych zakątków magazynu. Bardzo istotne jest również to na czym siedzą nasi pracownicy. Jeżeli pracownik widzi, że zamiast siedzieć na choćby podstawowym, ale wygodnym siatkowym fotelu biurowym, musi się męczyć na jakimś niewygodnym krześle pamiętającym początki XXI wieku, jak może sądzić, że firma traktuje go poważnie? Pracownik zadowolony pracuje wydajniej, co przekłada się na nasze zyski, a one z kolei na zadowolenie właściciela firmy.