Jak dobrać trening do swoich oczekiwań?

Wiele osób rozpoczyna ćwiczenia na siłowni, ale nie osiąga wyznaczonych sobie celów. W głównej mierze wynika to ze złego doboru wykorzystywanego planu treningowe. Zatem, jak dopasować rodzaj wykonywanego treningu do swoich celów oraz oczekiwań? Odpowiedzi na to pytanie postaramy się udzielić w dalszej części naszego krótkiego poradnika.  

Odpowiedni plan i systematyczność – podstawowe zasady efektywnego treningu

Wielu początkujących wybiera trening na redukcję tkanki tłuszczowej. Jest to jeden z podstawowych planów i opiera się on głównie na wykonywaniu ćwiczeń aerobowych. Spośród nich można wymienić między innymi bieganie na bieżni, jazdę na rowerku stacjonarnym lub też wchodzenie po schodach ruchomych. Co więcej, większość tego typu planów zawiera również ćwiczenia nakierowane na ogólny rozwój siły mięśniowej. W zależności od ilości dostępnego czasu trening redukcyjny powinien uwzględniać 3-4 wizyty na siłowni w tygodniu.

Dla osób, którym bardziej zależy na poprawie kondycji i lepszym samopoczuciu eksperci polecają raczej trening ogólnorozwojowy. Jego głównym założeniem jest regularne wykonywanie 5-6 ćwiczeń nakierowanych na rozwój największych grup mięśniowych (klatki piersiowej, grzbietu, barków, ramion, nóg oraz brzucha). Co warte zaznaczenia, trening ogólnorozwojowy jest podzielony zazwyczaj na tak zwane obwody. Dzięki ich zastosowaniu ćwiczenia mogą być wykonywane z większą intensywnością i o wiele łatwiejsze jego stopniowe zwiększanie objętości treningowej (poprzez zwiększania ilości obwodów).

Dodaj komentarz

15 + 12 =