Jakie korzyści można odnieść z treningu z elektrostymulacją mięśni?

Trening EMS opiera się na pobudzaniu mięśni za pośrednictwem impulsów elektrycznych. Badania naukowe wykonane przez NCBI (National Centre for Biotechnology Information) wykazały wysoką skuteczność treningu, ponadto badania przeprowadzone przez Niemiecki Uniwersytet Sportowy w Kolonii wykazały, iż regularny EMS trening skutkuje zwiększeniem siły i prędkości.

Największe zalety treningu EMS

MEON EMS Impulse Training charakteryzuje się bardzo wysoką efektywnością – angażuje równocześnie do pracy około 90% włókien mięśniowych, dzięki czemu praca organizmu jest niezwykle intensywna i wymagająca. Trening wykorzystujący elektrostymulację mięśni łączony jest z niezwykle prostymi, podstawowymi ćwiczeniami a pomimo to organizm jest w stanie wykonać wysiłek zbliżony do maksymalnego. Trening EMS porównywalny jest do niezwykle intensywnych treningów takich jak HIIT, tabata lub interwały, przewyższa je jednak dzięki pobudzaniu głęboko zlokalizowanych włókien mięśniowych, które są jednocześnie masowane i wzmacniane. 

Podczas trwania 20 minutowego treningu organizm jest w stanie spalić około 500 kcal. Dodatkowo dzięki rozkręceniu metabolizmu dodatkowe 500 – 700 kcal ulega spaleniu w ciągu kolejnych 24 godzin po wykonanym treningu. 

Kolejną zaletą elektrostymulacji mięśni jest ujędrnienie ciała – zwiększenie elastyczności skóry, redukcja cellulitu oraz rozprowadzenie wody i płynów ustrojowych w organizmie. 

Trening EMS cechuje niezwykła kompleksowość – podczas jednej sesji osoba trenujące jest w stanie zadbać o swoje zdrowie, stawy, sylwetkę, jakość mięśni głębokich a także ujędrnienie skóry. Ponadto trening zapewnia ogromną dawkę endorfin, zapewnia doskonałe samopoczucie i dużą dawkę energii na resztę dnia. 

Podsumowując, do największych zalet treningu EMS należą: jego skrócony czas trwania – w ciągu 20-30 minut można uzyskać efekty porównywalne do klasycznego treningu siłowego, szybkie efekty – widoczne już po miesiącu regularnych ćwiczeń, bezpieczeństwo – nie wymaga używania żadnego obciążenia, dzięki czemu jest w pełni bezpieczny dla wszystkich stawów i może być wykonywany przez osoby rehabilitujące się.

Dodaj komentarz

osiemnaście − dwanaście =