Motywacja autorów do wydania lub zlecenia wydania swojej książki jest inna dla każdego. Dla przedsiębiorców jest to nagłaśnianie swojej działalności, demonstrowanie kompetencji, przyciąganie klientów i nie tylko. Dla autorów spoza biznesu głównym celem jest zarabianie na życie lub zdobycie uznania w zawodzie literackim.
Ta metoda jest najdłuższa dla aspirującego pisarza. Większość wydawców chętniej współpracuje z autorami o ugruntowanej pozycji. Duże wydawnictwa nigdy nie opublikują pracy nieznanego autora za darmo, ponieważ nie mają zagwarantowanego zysku ze współpracy.
Warto zadać sobie pytanie czy zrobiliśmy listę wydawców. Jeżeli tak to teraz musisz napisać streszczenie książki i autobiografię. Wszystkie wydawnictwa wymagają tych elementów. Streszczenie jest podsumowaniem fabuły. O czym to jest, kim są bohaterowie, co robią i kiedy, jaki jest konflikt, jaki jest ich cel. Pomijamy opis emocji i wszelkich innych szczegółów.
Streszczenie jest propozycją reklamową Twojej książki. Powinno ono przedstawiać intrygę, wskazywać gatunek, głównych bohaterów oraz ich problem. Jeśli jest to literatura fachowa – wskaż, jaki kłopot pomoże rozwiązać Twoja publikacja. Pamiętaj, że im prostsze streszczenie, tym szersze grono czytelników. Firma totem.com pomoże w cyfrowym druku książek jeżeli ustaliłeś już wszystkie szczegóły z wydawcą, a ofertę znajdziesz na stronie https://www.totem.com.pl/druk-cyfrowy/cyfrowy-druk-ksiazek.