Jak poprawić jakość swojego snu?

Nie trzeba nikogo przekonywać, że bez snu nie da się żyć. Nawet najbardziej zmotywowane do całodobowego funkcjonowania bez przerw osoby, wspomagające się kawą i napojami energetycznymi, prędzej czy później mimowolnie zapadną w drzemkę, nierzadko w najmniej pożądanym przez nie momencie. Z roku na rok coraz więcej słyszy się o tym, jak ważne jest dbanie o higienę odpoczynku, jednak tuż obok, mass media bombardują widzów rosnącymi wskaźnikami odsetka ludzi, mających problemy ze snem. Niełatwo wskazać jedną, uniwersalną przyczynę rzeczonych kłopotów, bowiem każdy prowadzi inny tryb życia i o ile jednemu trudności może nastręczać wzmożona aktywność fizyczna, ktoś inny jedynie po intensywnym wysiłku będzie w stanie przespać całą noc. 

Lepszy sen, lepsze samopoczucie

Chcąc poprawić jakość snu, warto zacząć od podstaw, jakimi są wietrzenie pokoju wieczorem, unikanie spożywania na kolację ciężkostrawnych potraw, napojów zawierających kofeinę oraz rezygnacja z urządzeń elektronicznych na minimum pół godziny przed położeniem się do łóżka. W przypadku nieregularnego trybu życia, wymuszającego np. pracę w nocy, dobrze wyposażyć się w zatyczki do uszu (dostępne do kupienia za grosze w każdej aptece), umożliwiające spokojny odpoczynek w ciągu dnia. Jeśli domowe sposoby nie przynoszą rezultatów, zaś ma się do czynienia z chrapaniem, bezdechem sennym bądź rozkojarzeniem (wynikającym braku dostatecznego odpoczynku) po wstaniu, najlepiej sprawdzić jaką ofertę prezentuje poligrafia Lublin to natomiast miasto, gdzie znajdziemy wielu specjalistów zajmujących się bezsennością. Należy mieć na uwadze, że problemy ze snem mogą nieść ze sobą równie poważne skutki jak wszystkie inne dolegliwości, dlatego nie powinno się ich lekceważyć. 

Dodaj komentarz