Sprężyny, które przejmują większość pracy zawieszenia w samochodzie, są wykorzystywane do kompensowania nierówności na drodze. Gdyby nie istniały, drgania z drogi byłyby bardziej intensywnie przenoszone na pojazd i pasażerów. Sprężyny zawieszenia są więc również niezbędne dla bezpieczeństwa jazdy. Jak sprężyna zawieszenia jest zbudowana i działa, jakie oznaki defektu mogą się pojawić i co powinieneś rozważyć podczas naprawy.
Objawy wadliwej sprężyny zawieszenia. Jak często to się zdarza, jest kilka objawów, które mogą świadczyć o pojawieniu się uszkodzenia. Poniżej znajduje się zestaw 3 najczęstszych objawów:
W celu wymiany uszkodzonych sprężyn zawieszenia pojazd należy podnieść lub umieścić na podnośniku. Po demontażu opon i podtrzymującego wspornika, odkręceniu różnych śrub i innych elementów zawieszenia, dostajemy się do sprężyny, która jest zwykle demontowana ze wspornika za pomocą specjalnego napinacza sprężynowego.
Jednak niektórzy producenci łączą sprężynę pojazdu i amortyzatory tak mocno ze sobą, tak że demontaż jest bardzo trudny lub po prostu niemożliwy. W tym przypadku spodziewane koszty rosną ogromnie. Należy zauważyć, że sprężyny należy zawsze wymieniać parami.
Pozwala to uniknąć nieregularności charakterystyki jazdy samochodu.
Ważna uwaga: Instalacja nowego zawieszenia wymaga nie tylko wiedzy technicznej i specjalnych narzędzi, ale także różni się znacząco w poszczególnych typach pojazdów.
Ponieważ resory są jest jednym z najważniejszych elementów związanych z bezpieczeństwem jazdy, ich montaż powinien być przeprowadzony wyjątkowo starannie, z gwarancją poprawności, więc czasem po prostu lepiej udać się do specjalisty. Ponadto, sprężyna pod napięciem może spowodować poważne obrażenia, jeśli zostanie nieprawidłowo zainstalowana lub usunięta.
Przed wymianą należy kupić najlepiej oryginalne, a przynajmniej z pewnego źródła odpowiednio dobrane akcesoria samochodowe oraz uszkodzone części do zawieszenia samochodu.